09128000922

نکات کلیدی خواستگاری

نکات کلیدی خواستگاری

نویسنده: - تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

نکات کلیدی خواستگاری

خواستگاری در معنای لغوی به معنای درخواست ازدواج است. درخواست ازدواج و یا همان خواستگاری در هر شهر و کشور به یک سبک و سیاقی انجام می شود. اما در ایران خواستگاری به معنای رفتن خانواده ی داماد به منزل پدر عروس برای درخواست ازدواج از دختر خانواده است. این امر یکی از رسوم زیبای ایرانیان است که اهمیت خانواده و نقش آن را در ازدواج نشان می دهد.

در زمان های قدیم خواستگاری بدون شناخت قبلی انجام می شد و در بسیاری از موارد عروس و داماد حتی تا قبل از مراسم عقد یک دیگر را ندیده بودند. اما امروزه بعد از شناخت اولیه دختر و پسر ، زمان خواستگاری فرا می رسد.

لازم است از قبل ، زمان خواستگاری به خانواده ی دختر اطلاع داده شود تا آن ها برای پذیرایی آماده شوند. همچنین بهتر است بعد از ظهر یا ساعات اولیه شب برای رفتن به خانه ی عروس انتخاب شود تا همه ی اعضای خانواده حضور داشته باشند.

از لزوم یک خواستگاری بردن گل و شیرینی به منزل پدر دختر است. از آن جایی که گل و شیرینی نشان از حسن سلیقه و مهر و محبت داماد دارد باید در انتخاب آن دقت شود.

یکی از نکات اساسی و مهمی که لازم است یاد آور شویم این است که در جلسه ی خواستگاری باید بیشتر به رفتار ها دقت کرد تا مارک یخچال و جنس فرش. آداب و رسوم و نحوه ی ارتباط برقرار کردن خانواده ی طرف مقابل به طور حتم آینده ی شما را تحت شعاع قرار می دهد پس باید حواستان را بسیار جمع کنید تا نکته ای از زیر دستتان در نرود.

برای نکته ی آخر توصیه ما به شما این است که در شب خواستگاری چه در جایگاه عروس باشید و چه در جایگاه داماد، خودتان باشید و سعی نکنید خود را فردی بهتر یا موفق تر از چیزی که هستید نشان دهید. مطمئن باشید با این راهکار راه ورود به قلب طرف مقابل و خانواده اش را بهتر پیدا خواهید کرد.

 

نکات کلیدی خواستگاری -2

نکات کلیدی خواستگاری -1

نکات کلیدی خواستگاری